هیئت تنیس روی میز استان اصفهان

ESFAHAN TableTennis

◄ اطلاعیه ►

تقویم مسابقات در سال 1402
ادامه »
► آخرین اخبار ◄
» یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  11:51 AM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  2:00 PM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  1:57 PM
----------------------------
» جمعه 31 فروردین 1403  4:12 PM
----------------------------
» یکشنبه 26 فروردین 1403  4:10 PM
----------------------------
» یکشنبه 19 فروردین 1403  1:32 PM
----------------------------
» شنبه 18 فروردین 1403  12:16 PM
----------------------------
» جمعه 10 فروردین 1403  12:09 AM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:18 PM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:00 PM
----------------------------
اخبار تنیس روی میز
سه شنبه 28 دی 1395  3:13 PM
تور ایرانی؛ بی محابا برای جوانان، محتاط برای بزرگان

ملی پوش تنیس روی میز بانوان در خصوص تور ایرانی تنیس روی میز گفت: در این دوره از مسابقات شاهد حضور تمام خوب‌های ایران بودم، بازیکنان نوجوان و جوانی که با انگیزه و بدون ترس در مقابل بازیکنان با تجربه ضربه می‌زدند.

 

به گزارش سایت هیأت تنیس روی میز استان اصفهان، ندا شهسواری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: مسابقات تور ایرانی طی دو دوره‌ای که در کرمانشاه و اصفهان برگزار شد از نظر کمی وکیفی در سطح بسیار خوبی برگزار گردید. مسابقات تور ایرانی بخشی از مسابقات انتخابی نفرات تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی، جهانی و کشورهای اسلامی است البته قرار است دو دوره مسابقات رده بندی انتخابی تیم ملی هم داشته باشیم تا در نهایت 4 نفر عضو تیم ملی شوند.

 

قهرمان دو دوره تور ایرانی تنیس روی میز برگزاری مسابقات به این سبک را مثبت ارزیابی کرد و افزود: زمانی که مسابقات جهانی با این قوانین و مقررات برگزار می‌گردد ما نیز باید به این سبک برگزاری مسابقات عادت کنیم، محک خوردن بازیکنان در چنین شرایطی به نفع همه می‌باشد، مسابقات جهانی با توجه به تک حذفی برگزار شدن و همچنین تعداد گیم های انجام شده استرس و فشار خاصی را دارد که تمامی بازیکنان لازم است آن را تجربه کنند تا در مسابقات اصلی کمتر با مشکل روبرو شوند.

 

وی ادامه داد: البته مسابقاتی که در گذشته داشتیم به صورت دوره‌ای بود و اگر تلفیقی از هر دو نوع یعنی دوره‌ای و تک حذفی باشد بهتر است. مسابقات تک حذفی ما را در شرایط استرس و فشار قرار می‌دهد و موجب می‌شود بازیکنان بتوانند بازی خود را تحت فشار مدیریت کنند و با تمرکز بیشتر به رقابت بپردازند و مسابقات دوره‌ای نیز قدرت بدنی بازیکنان را بیشتر مشخص می‌کند.

 

شهسواری خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد حضور تمام خوب‌های ایران بودم، بازیکنان نوجوان و جوانی که با انگیزه و بدون ترس در مقابل بازیکنان با تجربه ضربه می‌زدند. در واقع این میدان برای آنها مفیدتر و بهتر بود، با بازیکنان در سطح بالاتر و کیفیت بهتر از خودشان بازی کردند. استرس زیادی نداشتند و اگر پیروز می شدند که بسیار عالی بود و می‌توانستند جایگاه خوبی برای خود بسازند و اگر هم بازی را واگذار می کردند چیزی از دست نداده‌ بودند. اما در مقابل بازیکنان با تجربه وبزرگسال باید مراقب بازی کردن خود باشند، چرا که یک اشتباه می‌توانست برایشان گران تمام شود.

 

حضور بازیکنان خارجی تأثیر مثبت دارد

 

نفر اول تنیس روی میز بانوان کشور حضور بازیکنان خارجی برای تمرین با بازیکنان ایرانی را مثبت خواند و گفت: از زمانی که مربیان و به ویژه بازیکنان خارجی آمدند، توانستیم چند پله بالاتر برویم و نتایج بهتری کسب کنیم. در مسابقات جهانی و آسیایی بازی‌های بهتری به نمایش گذاشتیم و رنکینگ جهانی خود را بهبود بخشیدیم و از سطح سه جهانی به سطح دو صعود کردیم که این یک جهش بسیار خوب بود.

 

وی ادامه داد: اردوهای تمرینی و همچنین لیگ برتر و تمرینات زیاد و منظمی که داشتیم ما را در مسیر رشد و پیشرفت بیشتر قرار داد. بازیکن چینی که فدراسیون طی دو روز اخیر به ایران دعوت کرده سبک خاصی دارد. سبکی که به نوعی ما در آن با مشکل روبرو هستیم. در ایران فقط یک بازیکن اوکراینی بود که بازی دفاعی با ضربات "کات از راه دور" داشت که از ایران رفت. اکثر بازیکنان اروپایی بیشتر به این سبک بازی می‌کنند که در مسابقات جهانی و در بازی با آن‌ها به مشکل بر می‌خوردیم و حالا فرصت خوبی است که با تمرین با چنین بازیکنی بتوانیم نقاط ضعفمان را رفع و در جهت تقویت آن تمرین کنیم.

 

شهسواری با بیان اینکه توقع فدراسیون با توجه به پیشرفتی که داشتیم بسیار زیاد شده است، اضافه کرد: مسئولیتمان سنگین‌تر شده است و باید بتوانیم جواب اعتماد فدراسیون را بدهیم. 3 رویداد مهم و حساس از ابتدای سال آینده در پیش داریم که باید از الان خود را آماده کنیم. مسابقات جهانی، کشورهای اسلامی و آسیایی رویدادهایی هستند که باید خود را برای آن آماده کنیم و در کنار آن مسابقات انتخابی تیم ملی و همچنین لیگ را نیز تا پایان سال پیش رو داریم که باید بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

 

شهسواری در پاسخ به این سئوال که آیا جریانات المپیک را فراموش کرده است یا خیر، گفت: با وجود اینکه برای المپیک زحمات و تلاش زیادی کرده بودم، اما اتفاقاتی رخ داد که نباید رخ می‌داد. فکر می‌کنم همه دیدند که نداشتن مربی و یار تمرینی چه تاثیری داشت. به هرحال دیگر به آن فکر نمی‌کنم، اگرخدا خواست و بار دیگر المپیکی شدم امیدوارم چنین چیزی دیگر تکرار نشود. البته اگر شخص دیگری هم بود برایش چنین آرزویی دارم.

 

از صمدی حساب می بریم

 

وی حضور پریسا صمدی به عنوان مربی تیم ملی را یک اتفاق خوب خواند و افزود: صمدی سال‌ها در تیم ملی در کنار من بود و انتخاب وی از نظر روانی روی من تأثیر مثبتی داشت، از همه نظر شناخت کامل بر روی نوع و سبک بازی من دارد که این برای من خوب است. البته هم من و هم بقیه بازیکنان از وی حساب می‌بریم چرا که وی سر تمرین بسیار جدی است. البته ما با این مربی بسیار راحت هستیم و فکر می‌کنم بتوانیم با حضور صمدی یک جهش مثبت داشته باشیم.